بازی اندروید

اختصاص خط مشاوره خاص كادر درمان

اختصاص خط مشاوره خاص كادر درمان

مدیركل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی كشور می گوید: طبق برآوردها ۱۶۴۶ مورد از تماس ها با صدای مشاوره بهزیستی در تهران در ارتباط با كادر درمان بوده است.


بهزاد وحیدنیا در گفتگو با ایسنا، با اشاره به میزان تماسهای تلفنی با خط مشاوره ۱۴۸۰ از دوران انتشار کرونا تابحال بیان نمود: از آغاز دوره انتشار کرونا تابحال بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی گرفته شده است که ۵۷ هزار مورد از این تماس ها مستقیما در ارتباط با مبحث کرونا بوده است.
وحیدنیا ضمن اشاره به میزان تماسهای برقرار شده و مشکلات خانوادگی بیان نمود: چه در دوران کرونا و چه در دوران پیش از انتشار کرونا اغلب افرادی که در زمینه مشکلات خانوادگی با خط مشاوره بهزیستی تماس می گیرند، دارای مشکلاتی با همسر، کودک و مشکلات بین فردی هستند.
به قول مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، ۲۹ درصد مشکلات خانوادگی در ارتباط با مشکلات کودکان بوده است.
ایشان در ادامه به میزان تماسهای کادر درمان و خانواده های آنها با صدای مشاور بهزیستی در دوران کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر اینکه برای مشاوره به جامعه، خدماتی تعریف شده است بهزیستی برای کادر درمان هم فضایی فراهم نموده و خط اختصاصی برای مشاوره به کادر درمانی در نظر گرفته است. طبق برآوردها ۱۶۴۶ مورد از تماس ها با صدای مشاوره بهزیستی در تهران در ارتباط با کادر درمان بوده است.
وحیدنیا در ادامه با اشاره به اینکه در دوران کرونا سازمان بهزیستی سامانه خودارزیابی و روانشناختی را جهت بررسی وضعیت استرس و اضطراب و افسردگی مردم راه اندازی نمود، اظهار داشت: در این سامانه پرسشنامه های روانشناختی طراحی شده که افراد برپایه پاسخ های خود مورد ارزیابی قرار می گیرند و برپایه وضعیت روانشناختی خود سفارش هایی را جهت بهبودی دریافت می کنند. حتی بعضی از این افراد به سامانه های مشاوره تلفنی و یا حضوری ارجاع می شدند؛ به نظر می آید راه اندازی این سامانه توانسته است دسترسی مردم را به این نوع خدمات افزایش دهد.



1399/08/26
14:56:43
5.0 / 5
1583
تگهای خبر: خدمات , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بازی اندروید