بازی اندروید

آسیب ۲۸ میلیاردی كرونا به تأمین اجتماعی

آسیب ۲۸ میلیاردی كرونا به تأمین اجتماعی

عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به انجام رضایت سنجی درباره خدمات عرضه شده در بیمارستان های تأمین اجتماعی به بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: مطابق با رضایت سنجی درباره عرضه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا حدود ۸۶.۱ درصد بیماران از پرستاران و حدود ۸۱ درصد از خدمات پزشکان این سازمان اعلام رضایت کردند و این جای افتخار دارد که همکاران ما در بیمارستانهای تأمین اجتماعی در این دوران جان فشانی کردند.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، محمد علی همتی در اولین همایش ملی مداخلات در بحران و سلامت روان که به صورت مجازی، توسط جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد، اظهار نمود: کرونا تا کنون حدود ۲۸ میلیارد تومان به این سازمان آسیب وارد کرده است و این سازمان با کاهش منابع در حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان مواجه می باشد. از طرفی این سازمان هم اکنون حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و بارها به دولت گفته ایم اگر یک دهم آنرا سالیانه به ما بدهد ما کسری منابع نخواهیم داشت.

وی درباره اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در مقابله با بحران کووید ۱۹، افزود: این سازمان حدود ۳۵۰۰تخت بیمارستانی خویش را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داد و حدودا تمام درمانگاه های این سازمان به علت کرونا دو شیفته شدند و برای کاهش مواجهه و سرایت بیماری در مرحله اول تا اردیبهشت ۹۹ دفترچه تأمین اجتماعی تمدید اعتبار و الان در جهت حذف دفترچه قدم جدی برداشته ایم.

همتی اضافه کرد: از اول اسفند دیگر دفترچه خدمات درمانی تولید نخواهد شد و از حدود ۴ سال قبل این سازمان در بیمارستان های خود نسخه کاغذی تولید نمی کند و نسخ الکترونیک است. حذف دفترچه های کاغذی تأمین اجتماعی منجر به هیچگونه کاهشی در عرضه خدمات به بیمه شدگان نخواهد شد.

به قول این عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی تا کنون حدود ۹۲۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این سازمان بستری و تنها ۱۰ درصد این افراد فوت شده اند. همینطور در شرایط اوج پاندمی کووید ۱۹ خیلی از کارمندان این سازمان دورکار و گاها یک سوم و یا دو سوم از آنها در محل کار حضور پیدا کرده اند.

عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: همچون طرح های اصلی این سازمان در پاندمی کووید ۱۹، طرح ۳۰۷۰ است که ما حدود ۳۰ خدمت تأمین اجتماعی را غیر حضوری کردیم و این گونه ۷۰ میلیون مراجعات ما کاهش پیدا کرد. باآنکه مشکلات زیرساختی وجود دارد اما روند این طرح شتابان است. همینطور از حدود دو سال قبل این سازمان به بیمه کردن اتباع ورود کرد و خیلی از ایرانی ها خارج از کشور را هم بیمه کردیم که حتی با فرایند ۳۰۷۰ عرضه این خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شود.

وی اظهار داشت: طرح دوم ما بحث متناسب سازی حقوق مستمری بگیران بود که سال جاری با تلاشهای انجام شده ۱۶ هزار میلیارد در این راه هزینه کردیم و متوسط دریافتی بیمه شدگان تأمین اجتمای از حدود یک میلیون و ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بود به حدود سه میلیون تومان رسیده است که جهش خوبی در پرداخت حقوق بازنشستگان است.

همتی افزود: این سازمان در رابطه پاندمی کرونا 107 اقدام انجام داده است که ۴۰ مورد آن در ارتباط با کنترل بیماری از راه غیر حضوری کردن خدمات است، همینطور حدود ۲۱ برنامه درباره امکانات خدمات درمانی بیماران کووید، ۱۰ اقدام در ارتباط با پشتیبانی از کسب و کارها، ۲۴ اقدام در جهت پشتیبانی از کارگران و ۱۲ اقدام آموزشی و پژوهشی در مورد کرونا انجام داده شده است.

به قول این عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی، هیئت مدیره این سازمان در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی هزینه کرده است. همینطور به دلیل مبتلا شدن خیلی از پرستاران این سازمان به کووید ۱۹، این سازمان با جذب بازنشستگان سازمان به صورت موقت توانست نیروی انسانی خویش را کنترل کند.

به قول همتی همچون اقدامات انجام شده در سازمان تامسن اجتماعی در جهت مقابله با شیوع کووید ۱۹، حذف معاینات پزشکی اولیه و انجام بیمه بدون شرط معاینات اولیه، تعطیلی بازرسی از دفاتر و بنگاه های اقتصادی در روزهای کرونا و بازرسی کارگاه ها تنها در موارد خاص بوده است.




1399/11/29
23:30:01
0.0 / 5
1311
تگهای خبر: آموزش , تولید , خدمات , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بازی اندروید