بازی اندروید

هنگام تمسخر فرزندان توسط فامیل سکوت نکنید

هنگام تمسخر فرزندان توسط فامیل سکوت نکنید

به گزارش بازی اندروید یک مشاور با تاکید بر اهمیت نقش والدین در پشتیبانی از فرزندان به هنگام آزارهای روانی، به سکوت برخی والدین هنگام تمسخر فرزندان از طرف اقوام و فامیل اشاره نمود و اظهار داشت: در شرایطی که والدین کودک یا نوجوان و یا اقوام و فامیل هرچند درجه یک و نزدیک نظیر عمه، عمو، خاله، دایی و... فرزند را مورد تمسخر و یا آزار کلامی قرار می دهند، اولویت والدین باید حمایت و طرفداری از فرزندانشان و نه سکوت باشد.


مریم فولادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هنگام دعوای کودکان و نوجوانان لازم نیست والدین به طرفداری از فرزند خود با والد کودک یا نوجوان دیگر درگیر شوند بلکه در این شراط لازم است با فرزند خود گفتگو کرده و به او آموزش دهند که چگونه این اختلافات را با هم سال خود مدیریت کند اما این شرایط به هنگام تمسخر فرزندان از طرف اقوام متفاوت می باشد.
وی با تاکید بر این که اولویت والدین به هنگام تمسخر فرزند از طرف اقوام هرچند نزدیک و درجه یک باید پشتیبانی از فرزندانشان باشد، به آثار مخرب تمسخر کودک و نوجوان از طرف والدین و یا اقوام نزدیک نیز اشاره نمود و افزود: در اتاق های درمان به کرات شاهد این مساله بوده ام و با بزرگسالانی روبه رو شده ام که چنین لطمه هایی را در دوران کودکی از طرف والدین و اقوام خود تجربه کرده اند. حتی گاهی خود والدین از جملاتی نظیر "تو خنگی"، "تو احمقی"، "گیجی"، "دائما اشتباه می کنی" و "نمی فهمی" استفاده می نمایند و متوجه نیستند که این بچه ها در چنین شرایطی دائما مورد ریشخند اقوام قرار گرفته و آثار مخرب این تمسخرها را بی اهمیت می دانند. حال آنکه این آثار مخرب تا مدت ها بر باورهای فرد اثر گذاشته و تا هنگام بزرگسالی ادامه دارد.
این مشاور اشاره کرد: بدین سبب زمانی که کودک یا نوجوان از طرف بزرگترها مورد تمسخر قرار می گیرد لازم است والدین از فرزند خود حمایت کنند چونکه والدین افراد بسیار مهمی برای تامین نیازهای روانشناختی همچون نیاز به حمایت و تامین امنیت کودک و نوجوان در زندگی فرزند محسوب می شوند.
بگفته فولادی، زندگی هر فردی برمبنای باورهای او رقم می خورد و این باورها از زمان تولد در محیطی که فرد پرورش پیدا می کند شکل می گیرد، بدین جهت گفتار و رفتار اطرافیان شامل مراقبین اولیه کودک نظیر والدین و پرستاران و همین طور اشخاص مهم و نزدیک زندگی مانند مادر بزرگ و پدربزرگ، دایی، خاله، عمه و... همگی در شکل گیری باورهای فردی اثر گذار هستند.
این مشاور در انتهای سخنان خود خطاب به والدین سفارش کرد: بدین سبب اگر کودک و نوجوان توسط اطرافیان بنا بر هر دلیلی نظیر بیان اشتباه کلمات یا نقص در ظاهر و... به سخره گرفته شد، والدین باید از او حمایت کنند چونکه در این شرایط احساسات فرزند تحت تاثیر قرار گرفته و ممکنست به نحوی آن موقعیت و شرایط را برای خود تفسیر کند که اصلا درست نباشد. در خیلی از مواقع نیت افراد از این گفته ها (هرچند به اشتباه) شوخی و خنده است اما کودک و نوجوان از این تمسخرها برداشت می کند که بی کفایت است و در بزرگسالی نیز طبق همین باورها پیش می رود. این افراد در بزرگسالی تصور می کنند در هر کاری شکست می خورند و در حقیقت کاملا تسلیم این باورها می شوند. اینطور کودک و نوجوان هیچ دستاوردی نخواهد داشت و آنقدر در صدد جبران بر می آید که هیچگاه از آنچه به دست می آورد احساس رضایت نمی کند.




منبع:

1400/09/12
11:16:17
5.0 / 5
1001
تگهای خبر: آموزش , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
بازی اندروید