بازی اندروید
محمد حسین لطیفی:

سال ها مدیون نوجوانان و کودکان بودم

سال ها مدیون نوجوانان و کودکان بودم

به گزارش بازی اندروید محمد حسین لطیفی اظهار داشت: حرف اصلی ام در اینجا، این است که سال ها بود من مدیون نوجوان ها و کودکان کشور بوده ام و این را یک مرتبه به ایرج طهماسب گفتم که من همه ژانری کار کرده ام، اما از ژانر کودک و نوجوان واقعا می ترسم و او  هم گفت، تو واقعا به درد کار کودک و نوجوان می خوری.


به گزارش بازی اندروید به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی «مرد نقره ای»، همزمان با برگزاری پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «رشد»، فیلم سینمایی «مرد نقره ای»، قبل از ظهر امروز (چهارشنبه 24 آذر) با حضور کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و دیگر عوامل فیلم و گروه هایی از نوجوانان در سینما فلسطین تهران اکران شد.
اکران «مرد نقره ای» تنها اکران حضوری آثار جشنواره فیلم رشد است که گفته می شود با عنایت به اهمیت مبحث آن که موضوعی کاملا ملی است به صورت حضوری اکران شد.
فیلم سینمایی «مرد نقره ای» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی پیمان عباسی و با حضور هنرمندانی همچون مهدی سلطانی، نادر سلیمانی، بهاره کیان افشار، ایرج نوذری، بهنوش بختیاری و هنرپیشگان نوجوان امیرکیان عبدی، ایمان امیری و پارسیا شکوری و برخی بازیگران ترکیه ای، در ایران و ترکیه ساخته شده و در چارچوب داستانی به مبحث غرور ملی و قداست پرچم ملی می پردازد.
محمدحسین لطیفی کارگردان «مرد نقره ای» بعد از اکران این فیلم، در جمع مهمانان با اشاره به اینکه بر مبنای آن چیزی که در خلال 39 سال آموختم، با دست خالی این فیلم ساخته شد، عنوان کرد: گلایه ها را کنار می گذارم، چون این اثر به هر حال ساخته شده است، هرچند اگر دستمان پُر بود بطور قطع بهتر از این ساخته می شد. این اثر دلسوزانی دارد که خواستند برای پرچم کشورشان و غرور ملی شان کار کنند. اما دستشان خالی بود.
وی خطاب به مسؤلان فرهنگی خاطرنشان کرد: امیدوارم از اینجا به بعد که این هندوانه در بسته باز شده، با ما باشید. این فیلم را با سختی و در خلال 35 روز در ایران و ترکیه ساختیم؛ کسی پای کار نبود، اما خدا بود، خدا بود و خدا بود، مانند «روز سوم» که در آنجا هم خداوند با ما بود. هر چند که حداقل هایی را تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم فراهم کردند.
کارگردان «مرد نقره ای» اظهار داشت: اما واقعا کار بسیار سنگین تر از آن چیزی بود که ما در دستمان بود و آنرا انجام دادیم.
لطیفی ضمن اشاره به اهمیت سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد: حرف اصلی ام در اینجا، این است که سال ها بود من مدیون نوجوان ها و کودکان کشور بوده ام و این را یک مرتبه به ایرج طهماسب گفتم که من همه ژانری کار کرده ام، اما از ژانر کودک و نوجوان واقعا می ترسم و او هم گفت، تو واقعا به درد کار کودک و نوجوان می خوری.
وی در ادامه اظهار داشت: در بعضی فیلمهای ما که به جشنواره های خارجی می رود، غرور ملی مان را خدشه دار می کنند و این اذیتمان می کند. دلم می خواست غرور ملی را به بچه ها بدهم و آنچه را که خودم در خودم دارم به بچه ها منتقل شود، هر چند که غرور ملی بچه هایمان هم بالاست.
این پیشکسوت سینما و تلویزیون تصریح کرد: خیلی سال بود که در فیلمهای آمریکایی عمدتا می دیدم که قهرمان آنها بودند و پرچمشان را با افتخار بالا می برند اما هیچگاه فیلمساز ایرانی جرات نمی کرد پرچمش را با افتخار بالا بیاورد. این مهم ترین انگیزه ام بود، این که پرچم سه رنگمان به سادگی برایمان نمانده است، بلکه اگر بالای سر تک تک ما است برایش خون ها ریخته شده است که امروز اینجاییم.
وی با تکیه بر این که امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند، اظهار داشت: یکی از دوستان خبرنگار روز گذشته از من پرسید شما مسیر را ادامه می دهید؟ گفتم چون که نه، البته برای منِ در آستانه 60 سالگی یک مقدار سنگین است و جوان ها هم باید پای کار بیایند.




منبع:

1400/09/26
00:00:33
5.0 / 5
1062
تگهای خبر: بازی , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
بازی اندروید