بازی اندروید
ایرج راد:

نمی خواستم کار کنم و چقدر پیشنهادها زیاد بود!

نمی خواستم کار کنم و چقدر پیشنهادها زیاد بود!

به گزارش بازی اندروید ایرج راد می گوید که در دوره کرونا تصمیم گرفته کار هنری انجام ندهد و اتفاقا چقدر در این دوره پیشنهاد کار داشته است!


این بازیگر و کارگردان که مدتی پیش نمایشنامه «توی گوش سالمم زمزمه کن» را با همراهی سعید امیر سلیمانی نمایشنامه خوانی کرده است، در گفتگو با ایسنا درباره احتمال اجرای این نمایش می گوید: اجرای این نمایش امسال امکان پذیر نیست چون آقای امیر سلیمانی مشغول بازی در یک پروژه تصویری است و اگر قرار به اجرا باشد، باید برای سال آینده برنامه ریزی نماییم.
راد که در کنار کار بازیگری، گاهی هم بعنوان کارگردان، نمایشی روی صحنه می برد، نمایشنامه «توی گوش سالمم زمزمه کن» را با نقش خوانی خودش و سعید امیر سلیمانی همزمان با سالروز درگذشت جعفر والی، از 27 تا 30 آذر ماه در جلسات نمایشنامه خوانی خانه تئاتر نمایشنامه خوانی کرد.
او درباره پیشینه اجرای این نمایش توضیح می دهد: سالها پیش این نمایشنامه را با کارگردانی زنده یاد جعفر والی تمرین می کردیم اما در میانه تمرین مان، بیماری آقای والی بازگشت و متاسفانه ایشان را از دست دادیم. با این وجود دوست داشتم به یاد ایشان این اثر را اجرا نماییم.
راد ادامه می دهد: خوشبختانه نمایشنامه خوانی ما در جلسات نمایشنامه خوانی اخیر خانه تئاتر که در تالار استاد عباس جوانمرد برگزار شد، با استقبال تماشاگران رو به رو شد و خیلی از دوستان معتقد بودند خوب است این کار در قالب اجرای عمومی روی صحنه برود چونکه اجرای قرص و محکمی داشته ایم که فراتر از یک نمایشنامه خوانی صرف بوده است.
او درباره دیگر کارهای خودش در حوزه بازیگری و کارگردانی می گوید: حقیقتش تصمیم نداشتم در دوران کرونا کاری انجام بدهم و اتفاقا پیشنهادهای زیادی هم عنوان شد اما معتقدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در پروژه های هنری بخصوص پروژه های تصویری، بشدت دشوار و حتی غیر امکان دارد. بنا بر این اغلب پروژه ها نمی توانند پروتکل ها را به صورت کامل رعایت نمایند.
او با اشاره به سویه های جدید کرونا اضافه می کند: از سوی دیگر کرونا هم مدام جهش می کند و هر روز ما را با خبر تازه ای مواجه می کند. همین که می آییم کمی آرامش پیدا نماییم و به کار کردن دلگرم شویم، ناگهان با شکل تازه ای از این ویروس روبه رو می شویم. به هر حال امیدوار هستم شرایط به صورت کلی بهتر شود و سایه کرونا از زندگی مان برود که بتوان با آسودگی خیال کار کرد.
نمایش «توی گوش سالمم زمزمه کن» نوشته ویلیام هنلی، نویسنده معاصر انگلیسی و مبحث آن درباره ی دو پیرمرد مهاجر است که قصد دارند خودکشی کنند، اما تصمیم می گیرند از آخرین روز زندگی شان کاملا لذت ببرند. زنده یاد جعفر والی این نمایشنامه را برای اجرا اقتباس و ایرانیزه کرده بود.



1400/10/08
12:25:22
5.0 / 5
1186
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بازی اندروید