بازی اندروید
معاون رئیس جمهور در امور زنان:

پیگیر دورکاری، یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان هستیم

پیگیر دورکاری، یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان هستیم

به گزارش بازی اندروید از گیلان معاون رییس جمهور در امور زنان، با تاکید بر لزوم پیگیری کارهای یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان، افزود: بانوان در کنار کارهای اجتماعی مسئولیت خانه داری و فرزندپروری دارند و باید مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی را در کنار هم ببینیم.


انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست سازه های «زنان سرزمین من» که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت خصوصاً بانوان شهیده، اظهار نمود: شهدای سلامت در خط مقدم دفاع از جان و هستی مردم بودند و جان خودشان و خانواده خودشان را به خطر انداختند.
وی با اعلان اینکه دولت سیزدهم به جد به حضور بانوان توانمند در عرصه های کلان مدیریتی و کارآفرینی و اجتماعی اعتقاد دارد، اظهار داشت: همه حمایت ها را به کار خواهیم گرفت تا از ظرفیت بانوان در منابع انسانی و مدیریت های کلان جهت رفع دغدغه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استفاده نمائیم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، یکی از حوزه های نقش آفرینی بانوان را محیط زیست دانست و اشاره کرد: بانوان بعنوان محور خانواده می توانند با تبلیغ و تشویق بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کنند.
خزعلی، از زان کارآفرینان خواست تولیدات و خدمات خودرا به جایگاه های بین المللی برسانند و اظهار داشت: باید با برندسازی بازار خوبی برای تولیدات کارآفرینی خصوصاً زنان کارآفرین فراهم نماییم و در سطح ملی و بین المللی حضور داشته باشیم و بر صادرات و سرمایه گذاری اثر بگذاریم.
وی با اعلان اینکه نیازها و ظرفیت های بازارهای هدف جهت صادرات کالاهای زنان کارآفرین باید شناسایی شود و استانداردسازی های لازم صورت گیرد، افزود: با وجود تلاش دولت برای پرداخت بدهی های گذشته، به دنبال پوشش بیمه ای بانوان کارمند خصوصاً زنان سرپرست خانوار هستیم و امیدواریم به مرحله عملیاتی برسد.
معاون رییس جمهور در امور زنان، با تاکید بر لزوم پیگیری کارهای یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان، افزود: بانوان در کنار کارهای اجتماعی مسئولیت خانه داری و فرزندپروری دارند و باید مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی را در کنار هم ببینیم.
وی با اشاره به وضعیت جمعیتی گیلان و خطر پیری و سالمندی، عنوان کرد: سالمندی در گیلان به شدت گسترش یافته و کمتر از میانگین کشور است پس باید شرایطی را فراهم نماییم که بانوان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال علاوه بر کار و تحصیل به مسئله جمعیت هم بپردازند و در قانون به این موضوعات توجه خواهد شد.
خزعلی، دورکاری بانوان کارمند را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بواسطه خاصیت های خاص بانوان باید مسئولیت های خاص نیز به آنان محول شود.
وی گیلان را یکی از استانهای کشاورزی دانست و افزود: زنان مقش مهمی در جلوگیری از لطمه های تغییر اقلیم دارند و باید در این عرصه پیشتاز باشند تا کشاورزی و محیط زیست را حفظ نماییم. همین طور خطرات تغییر کاربری ها استان گیلان را تهدید می کند و نیازمند برنامه ریزی های جدی با نقش آفرینی بانوان هستیم.
معاون رییس جمهور در امور زنان، از ارائه تسهیلات ارزان برای بانوان سرپرست خانوار جهت رونق کسب وکار آگاهی داد و بیان کرد: اجرای قانون پشتیبانی از خانواده مورد تاکید دولت بوده و باید صدمات به بانوان و خانواده به حداقل برسانیم. همین طور توجه به آموزش های مهارتی و سبک زندگی و ترویج فرهنگ بومی و محلی در اولویت های معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است.
به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، در این جلسه که با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شده ۱۰ نفر از نمایندگان و فعالان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زنان استان مشکلات و راهکارهای حوزه خودرا بیان نمودند.
معاون رییس جمهور در امور زنان همین طور از مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی بیمارستان الزهرا رشت بخش ناباروری بازدید کرد.




منبع:

1400/11/09
22:58:38
5.0 / 5
1070
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بازی اندروید