بازی اندروید

تسلیت هایی برای درگذشت جهانگیر خسروشاهی

تسلیت هایی برای درگذشت جهانگیر خسروشاهی

رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح و همین طور مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پیام هایی درگذشت جهانگیر خسروشاهی را تسلیت گفتند.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، سیدمحمد نادری، رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح، در پی درگذشت این نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی نوشته است: «انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه درگذشت برادر فرهیخته و باارزش جناب آقای جهانگیر خسروشاهی یکی از یاران و همراهان سید شهیدان اهل قلم آقا سیدمرتضی آوینی بی گمان خسران جبران ناپذیری بر پیکره سترگ و تنومند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، هنرمندی که با تمام وجود زندگی خودرا وقف آرمان های انقلاب اسلامی کرد و طی شش دهه عمر بابرکت خود خدمات بی مثال و فراوانی را در زمینه فرهنگ و هنر به یادگار گذاشت. بی شک تاریخ پرافتخار بنیاد فرهنگی روایت فتح مشح ون از ستارگان و فرهیختگانی است که هریک در ادوار پرفرازونشیب این سنگر دیرپای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خدمات ماندگار و تکرارناشدنی را به یادگار گذاشتند که مرحوم جهانگیر خسروشاهی یکی از آن ستارگان درخشان به شمار می آید.
این جانب ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان و نیز خانواده بزرگ روایت فتح، دوستان و علاقه مندان آن مرحوم برای ایشان آرامش ابدی و تنعم از خوان باکرامت دوده علیهم السلام را از خداوند منان مسئلت می کنم.»
همین طور مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پیامی در پی درگذشت جهانگیر خسروشاهی آورده است: ««إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
متأسفانه مطلع شدیم برادرعزیزمان جهانگیر خسروشاهی که نویسنده ای چیره دست و پژوهشگری صادق بود و تمام عمر بابرکت خودرا در راه خدمت به انقلاب و ارزش های انقلابی صرف کرده بود فوت کرده و به لقای الهی پیوسته است.
مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان ایشان، از خدای متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر و پاداش مسئلت می کند.»
در معرفی جهانگیر خسروشاهی این طور آمده است: جهانگیر خسروشاهی ۱ آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق شمال غرب اصفهان متولد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و بعد از دوره ای تحصیل در مدرسه به حوزه وارد شد و تحصیلات حوزوی را ادامه داد.
خسروشاهی کارهای فرهنگی خودرا از شروع انقلاب اسلامی آغاز کرد و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را شروع کرد.
حضور در مجله «سوره»، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح همچون کارهای او است.
خسروشاهی در سال ۱۳۷۷ بعنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سالهای ۱۳۷۷، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۳ بعنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشت. سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار بود.
او آثار زیادی همچون داستان کوتاه، رمان و زندگی نامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب های خلفه های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رویت و به کلی سری را بعنوان مجموعه داستان در کارنامه خود ثبت نمود. از دیگر کتاب های وی نیز می توان به زخمدار، رویای داغ، داستان های بلند نفر پانزدهم و صخره ها و پروانه ها، زندگی نامه های داستانی همیشه با هم، دوشنبه ای که می آید و غروب آبی رود، داستان نوجوان پدربزرگ برکه و درخت گردو و نثر ادبی از کوچه های جهل اشاره نمود.



1400/11/13
22:43:57
5.0 / 5
966
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بازی اندروید