بازی اندروید
توسط حوزه هنری قزوین صورت گرفت

بررسی طرح رتبه بندی معلمان در مستند مورفین

بررسی طرح رتبه بندی معلمان در مستند مورفین

به گزارش بازی اندروید، قزوین مراسم اولین اکران رسمی و عمومی مستند «مورفین» با مبحث طرح رتبه بندی معلمان که توسط مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین ساخته شده است در سالن سینما بهمن قزوین برگزار گردید.


مراسم «از حنجره‌ی معلم تا خزانه‌ی دولت» اولین اکران رسمی و عمومی مستند «مورفین» با موضوع طرح رتبه بندی معلمان که توسط مرکز رشد حوزه هنری استان قزوین تولید شده است در سالن سینما بهمن قزوین انجام شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه هنری قزوین، «مورفین» یک مستند ‌بایگانی نریشن و توصیفی است که به طرح رتبه بندی معلمان و اعتراضات چندین ساله فرهنگیان کشور درباب پایین بودن حقوق دریافتی خود می پردازد و بدنبال ایجاد موج مطالبه گری در بین معلمان نسبت به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است.
این مستند طرح رتبه بندی معلمان را بعد از واکاوی سابقه حدودا یک نسلی آن به طریق کنایی و استعاری به مورفینی تشبیه کرده که درمان درد نیست بلکه مُسکنی برای ساکت کردن موقت بیمار از درد بیماری است و طبیعی است بعد از گذشت چند ساعت اثر تسکینی مورفین می رود و درد می ماند.
معلمان تأثیرگذارترین قشر در ایران هستند
حمیدرضا مشهدی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در این مراسم بیان کرد: مورفین یکی از منحصربه فردترین آثاری است که در این عرصه تولید شده است و همین مسئله شأن و جایگاه این اثر و ارزش زحمات بانیان آنرا دوچندان می کند.
وی با اشاره به حضور نداشتن مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاونین وی در جلسه اکران مستندی که در مورد معلمان است، بیان کرد: جای تعجب است که از معاونین و رؤسای نواحی آموزش وپرورش هیچ کدام امروز در این نشست حضور ندارند اما نباید پیش خودمان فکر نماییم که مسئولین از مشکلات فرهنگیان اطلاعی ندارند چونکه به گزارش مرکز پژوهش های مجلس ۴۲ درصد از کل نمایندگان مجلس کشور در سالیان بعد از انقلاب از معلمان بوده اند مگر می شود بگوییم که اینها از شرایط آموزش وپرورش ناآگاه بوده اند؟
مشهدی افزود: بی توجهی به معلمان در شرایطی انجام می گیرد که جنس کار معلمان با دیگر اقشار فرق دارد. هر معلم ۳۰ تا ۳۵ سال در مدارس تدریس می کند و این یعنی هر معلم بطور متوسط در طول ۳۰ سال خدمت خویش، هزار دانش آموز خواهد داشت بدین سبب میزان تأثیرگذاری این قشر بالاتر از هر قشر دیگری است. بنا بر این است که حس میهمن دوستی، نحوه‌ی برخورد درست با محیط زیست، حس قانونمداری و موارد این چنینی همگی توسط معلمان است که در ذهن و ضمیر دانش آموزان نهادینه سازی می شود.
حمیدرضا مشهدی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ضمن با اشاره به فقر فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان قزوین، اشاره کرد: ۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با این کیفیت تأثیرگذاری تنها در سه هکتار فضای آموزشی تحصیل می کنند اما ۷۰۰۰ دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ۱۱۰ هکتار فضا تحصیل می کنند از همین مورد می شود فهمید که نگاه ها تا چه حد به معلمان صحیح است؟
وی با اشاره به کارهای شبانه روزی معلمان در روزهای کرونا و آموزش مجازی اظهار داشت: در بحث کرونا جزو نخستین کشورهایی بودیم که توانستیم خودمان را با شرایط جدید در آموزش وپرورش تطبیق دهیم. هیچ کجا به این موارد اشاره نشد. به پرستارهای عزیز بسیار پرداخته شد که سزاوار این قشر محترم بود اما آیا جایی هم اشاره شد که معلمان ما ۲ و حتی سه مرتبه ناچار شدند لپ تاپ و گوشیهای شخصی خودشان را تعویض کنند چونکه این گوشیها در امر آموزش های مجازی به کار گرفته شده بود؟
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین در آخر بیان کرد: رویه تأثیرگذاری که معلمان از آن برخوردار می باشند به ما حکم می کند که باید نوع نگاه و توجه خویش را به معلمان و شرایط کاری آنها تغییر دهیم که امیدواریم بالاخره این تغییر نگاه ها به لطف آثار سینمایی از جنس مستند مورفین، روی دهد.
هنر انقلاب بستری برای آگاهی بخشی و کنش گری است
محمدرضا امامقلی، رییس حوزه هنری استان قزوین، نیز در این برنامه اظهار داشت: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش گری فعال در جامعه به وجود می آورد.
وی با اشاره به نسبت میان سرمایه های اجتماعی و مقوله حکمرانی مطلوب بیان کرد: از نظر علوم اجتماعی سرمایه اجتماعی همان اعتماد است و مسیر احیا و تولید اعتماد نیز از گذرگاه حکمرانی مطلوب و در تراز انقلاب می گذرد. مسیری که امام خمینی (ره) بارها آنرا در توصیف اسلام ناب برشمردند و طی آن یکی از با اهمیت ترین آرمان ها، عدالت، استقلال و آزادی بوده و هست و عبور از عدالت و آزادی عبور از آرمان انقلاب و عبور از آرمان انقلاب نیز عبور از سرمایه های اجتماعی است چون مردم دلبسته به آرمان های اصیل انقلاب هستند.
این مسئول افزود: ایجاد اعتماد از رهگذر حکمرانی مطلوب حاصل می شود و در این بین گذشته از حکمرانان، برای شهروندان نیز حکمرانی چیزی جز اندیشیدن به پیشرفت و آینده روشن ایران نیست. در بین راهکارهای عینیت بخشی به آینده پژوهی، تفسیر آینده با هنر امکان پذیر است.
محمدرضا امامقلی، رییس حوزه هنری استان قزوین وی با اشاره به رسالت مستند مورفین در ترسیم آینده ای روشن و شفاف اشاره کرد: مستندی که امروز اکران شد نمونه ای از تلاش هایی است که می خواهد در عین مطالبه گری در سطح حکمرانان برای همه ایرانیان آینده ای روشن و شفاف ترسیم کند چونکه پیشفرض ما در ساخت این مستند این بوده که ما شهروندانی اثرگذار و فعال هستیم.
امامقلی در ارتباط با چشم انداز حوزه هنری در تولید آثار مستند در زمینه حکمرانی، عنوان کرد: حوزه هنری بنا را بر این پروسه گذاشته که پرچم دار هنر پیشران پیشرفت در ۲ سال آینده باشد. این پیشرفت در سایه حکمرانی مطلوب حاصل می شود و ما وظیفه داریم تا رسیدن به این نقطه کنشگری را رها نکنیم.
ایشان سپس سخنان خود اشاره کرد: مستند مورفین اکران شد، در گام نخست بضاعت حوزه هنری این مستند است. اما این مستند شروع جریانی است که ادامه دار خواهد بود. علاقه مندیم باب گفتگو را از دریچه هنر باز نماییم و اشکالات وارده بر کار را با این گفتگوها و کنشگری ها مرتفع نماییم.
رییس حوره هنری قزوین در آخر با اشاره به دیگر آثار در دست ساخت حوزه هنری قزوین بیان کرد: در زمینه مهاجرت حوزه هنری اثری را کلید زده است. مقرر است در این اثر به نقد وضعیت مهاجرت پرداخته شود. همین طور در زمینه مدیریت شهری، اثری با محتوای مقایسه تطبیقی مدیریت شهری در داخل و خارج کشور، حفظ بافت سنتی و توسعه بافت شهری در دست اقدام است که به زودی وارد مراحل جدی تری خواهد شد.



1401/07/04
11:22:52
5.0 / 5
455
تگهای خبر: آموزش , بدن , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بازی اندروید