بازی اندروید
یك مقام مسئول خبر داد؛

فعالیت بیشتر از  ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه معدن

فعالیت بیشتر از  ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه معدن

به گزارش بازی اندروید، مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: بیشتر از  ۱۰۰ شرکت دانش بنیان درحوزه معدن فعالیت می نمایند.



به گزارش بازی اندروید به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، حسین منصوری در نشست بررسی راهکارهای نوآورانه تأمین مالی حوزه معدن ضمن اشاره به این که در زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی با چالش کمبود ایده مواجه هستیم و داشتن ایده های نو برای حل مشکلات مختلف از چالش های ما است، اظهار داشت: بر مبنای معیار جهانی، ۹۸ درصد ایده ها رد می شوند و به این معناست که از ۱۰۰ ایده تنها دو ایده انتخاب می شوند.
مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه ۱۰۰ شرکت به فعالیت در قسمت معدن و صنایع معدنی مشغول هستند، اظهار داشت: بر مبنای بررسی های ما ۵۹ درصد از شرکتهای دانش بنیان احتیاج به توسعه بازار دارند، ۲۸ درصد با مشکلات تأمین مالی روبرو هستند و باقی مشکلات هم به منابع انسانی مربوط می شود که امیدواریم دانشگاه ها، شتابدهنده ها، صندوق ها و دیگر بازیگران زیست بوم آگاه به این دغدغه ها هم افزایی و نقش آفرینی کنند.
در ادامه این نشست مهدی مجیدپور رئیس دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم اظهار داشت: متاسفانه خیلی از شرکتهای معدنی و صنایع معدنی با الفبای نوآوری و کارآفرینی آشنا نیستند و نسبت به ورود طرح های نوآورانه و فناورانه مقاومت هایی نشان می دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها جایی برای شکل گیری و پرورش ایده های نو هستند، اظهار داشت: ما در تلاش بودیم با ایجاد لابراتوار نوآوری در درون دانشگاه به مدلسازی و ساختار تأمین مالی در زیست بوم نوآوری بپردازیم و نقاط ضعف این عرصه را شناسایی نماییم.
مجیدپور اظهار داشت: دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن می تواند بسترهای درست تأمین مالی ایده های نوآورانه و فناورانه را شناسایی و با همکاری متولیان و دیگر بازیگران زیست بوم نوآوری بخش معدن کشور راهکارهای کارشناسی شده حمایت مالی از نسل نوآور را ارائه نماید.
برگزاری رویدادهای فناورانه و نوآورانه
مجید وفایی فرد عضو هیأت اجرایی در ادامه این نشست مطرح کرد: مراکز نوآوری و شتابدهنده ها موتور محرک زیست بوم نوآوری هستند و متولیان بخش معدن اهرم های حرکت توسعه این زیست بوم محسوب می شوند.
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اضافه کرد: با عنایت به این که یکی از اهداف راه اندازی مرکز نوآوری افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در قسمت معدن و صنایع معدنی بوده، چگونگی تأمین مالی و نوع پشتیبانی از نوآوران جوان حائز اهمیت می باشد تا فناوران و نوآوران دانشگاه و صنعت به ایده پردازی ترغیب شوند.
وی ضمن اشاره به تجارب برگزاری جشنواره مشترک دانشگاه تهران، ایمیدرو و (اینوماین) بیان نمود: نهادسازی در تأمین منابع مالی ایده های معدنی و بهره گیری از ظرفیت های حمایتی موجود در دستگاههای اجرایی و همنشینی بازیگران چندسویه اقتصاد دانش بنیان همواره از اهداف قابل توجه در زیست بوم نوآوری بخش معدن بوده است.
در این نشست همینطور مدلهای نوآورانه برای تأمین مالی نوآوری در قسمت معدن و صنایع معدنی و همینطور نحوه همکاری با لابراتوار نوآوری دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر مورد بررسی قرار گرفت.

1401/09/09
10:36:17
5.0 / 5
477
تگهای خبر: بازی , دستگاه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بازی اندروید