بازی اندروید
برای دیدار با ایزدی های بازمانده از حملات داعش؛

آنجلینا جولی به سنجار عراق رفت

آنجلینا جولی به سنجار عراق رفت

به گزارش بازی اندروید، آنجلینا جولی در عراق با بازماندگان نسل کشی سال ۲۰۱۴ داعش، سال ها بعد از آنکه منطقه سنجار این کشور با ویرانی قابل توجهی مواجه گردید، ملاقات کرد.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، به نقل از نشریه «پیپل»، روز چهارشنبه، آنجلینا جولی ۴۷ ساله، بازیگر سرشناس هالیودی و نادیا مراد، فعال حقوق بشر که پیش از تأسیس سازمان غیرانتفاعی نادیا، از اسارت داعش فرار کرده بود، به همراه یکدیگر از منطقه سنجار در شمال عراق دیدن کردند. آنها از خانه و روستای دوران کودکی مراد و همینطور دیگر مناطق کلیدی در این منطقه که این سازمان غیرانتفاعی نادیا در آن فعال است و برای توان بخشی باردیگر کار می کند، بازدید به عمل آوردند.

آنجلینا جولی که سابقه دیرینه ای در امور بشردوستانه دارد و سابقا نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان بود، به همراه نادیا مراد یک روز را با زنان و کودکانی که از نسل کشی سال ۲۰۱۴ جان سالم به در برده بودند، گذراند. داعش در آن سال به صورت سیستماتیک به جامعه ایزدی های این منطقه حمله کرد.
بر مبنای یک بیانیه، حملات داعش هزاران تن را کشته و صدها هزار تن را آواره کرد و بیشتر از ۶۰۰۰ زن و کودک به بردگی گرفته شدند و اغلب زیرساخت ها در این منطقه ویران شدند.
جولی چهارشنبه در اطلاعیه ای از راه سازمان نادیا اظهار داشت: «مفتخرم که به عراق بازگشتم، این دفعه برای پشتیبانی از کار دوستم نادیا مراد و دیگر ایزدی های محلی که درحال بازسازی زندگی و جوامع خود بعد از تحمل اقدامات وحشتناک هستند. من شاهد پیشرفت آنها بودم، اما همینطور احتیاج به تعهد طولانی مدت بین المللی برای پشتیبانی از کار و رهبری آنها وجود دارد. بازماندگان ایزدی همچنان با تروما، ناامنی، آوارگی و پیشرفت کند در بهبود دست و پنجه نرم می کنند. من با خانواده هایی ملاقات کردم که هنوز در جستجوی پاسخی در مورد عزیزانشان هستند که مفقود شده اند و دیگرانی که هنوز برای رفع نیازهای اولیه خود فاقد حمایت هستند. مردمان محلی اینجا جهت کمک به خودشان کار می کنند. آنها شایسته احترام و حمایت هستند.
نادیا مراد در اطلاعیه ای فعالیت جولی جهت کمک به افزایش آگاهی و رفع نیازهای زنان، کودکان و پناهندگان در سرتاسر جهان را "ضروری" خواند.
سازمان غیرانتفاعی مراد که هم اکنون بر توسعه مجدد منطقه سنجار برای بازگشت امن ایزدی ها به آن متمرکز شده است، بر «بازسازی جوامع در بحران و پشتیبانی از بازماندگان خشونت جنسی در سطح جهانی» اختصاص دارد. خود نادیا مراد به خاطر تلاشهای بشردوستانه اش جایزه صلح نوبل ۲۰۱۸ را دریافت کرد.




منبع:

1401/11/13
16:23:19
5.0 / 5
390
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
بازی اندروید