بازی اندروید

نذورات را به سمتی سوق دهیم كه مشكل نیازمندان برطرف شود

نذورات را به سمتی سوق دهیم كه مشكل نیازمندان برطرف شود

بازی اندروید: سرپرست معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور ضمن تشویق به گسترش كار خیر و نذر سلامت در ماه محرم بیان كرد: بطور قطع بهبود وضعیت سلامتی مردم با سلامت معنوی آنها ارتباط مستقیم دارد.


امین رفیعی پور در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه هم اکنون شیوع ویروس کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده و سبب شده کشور نیز از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه شود، اضافه کرد: با بروز کرونا افراد جامعه خصوصاً افرادی مانند کارگران فصلی و نیروهای خدماتی و.... از نظر اقتصادی لطمه دیده اند و از نظر معیشتی و تامین اقلام بهداشتی برای پیش گیری از مبتلاشدن به بیماری گرفتار مشکل شده اند.
وی با تاکید بر اینکه درباب جلوگیری از انتقال ویروس کرونا باید سه کار اساسی «رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست ها» را جدی گرفت، اظهار داشت: در عین حال باید برای رعایت نکات بهداشتی مذکور زیرساخت هایی هم وجود داشته باشد، بطور مثال به کارگران سفارش نماییم که بطور مرتب دست هایشان را بشویند و از ماسک استفاده کنند، اما سوال این است که این افراد این اقلام را چطور تهیه کنند؟.
این متخصص روانشناسی سلامت افزود: امروز مفهوم سلامت، بودن یا نبودن بیماری نیست، بلکه سلامت شامل سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت معنوی است و اگر تمامی این ابعاد سلامت را در نظر بگیریم، در آن زمان تمامی مشکلات ساختاری جامعه در بعد سلامت اجتماعی و پیشگیری برطرف می شود، اما ساختار دولت نیز باید به این مساله نیز کمک نماید که مردم جامعه به این اقلام بهداشتی نیز دسترسی داشته باشند.
رفیعی پور ضمن تشویق به گسترش کار خیر، به موضوع نذر سلامت در ماه محرم اشاره نمود و تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از ابعاد سلامت، سلامت معنوی است؛ پخش نذری ها (غذا) چه هنگام پخت و چه هنگام توزیع و چه در زمانی که صف های طولانی تشکیل می شود می تواند سبب انتقال بیماری کرونا شود. از طرفی دیگر نیز افرادی که نذری پخش می کنند هم نیت شان خیر است و می خواهند برای مردم کاری کنند، پس باتوجه به شرایط، می توان کارهایی انجام داد، البته به طور قطع مراجع و متخصصان در این حیطه نکاتی را عرضه کرده اند.
سرپرست معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: اما باتوجه به بعد معنویت سلامت و همین طور شرایط موجود، می توان نذری ها را به شکل های دیگری مانند بسته بندی مواد غذایی یا خشک و با رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع کرد. حتی ممکنست برخی افراد جامعه توان خرید مواد غذایی، ماسک و موادضدعفونی کننده را نداشته باشند، پس چه بهتر که این نذورات را به سمتی سوق دهیم که مشکل افراد نیازمند برطرف شود.
این متخصص روانشناسی سلامت معتقد می باشد که بطور قطع بهبود وضعیت سلامتی مردم با سلامت معنوی آنها ارتباط مستقیم دارد، برای اینکه زمانی که افراد جامعه، به هم نوعشان کمک می کنند این نوعی سلامت معنوی است.



1399/05/17
21:29:04
5.0 / 5
2131
تگهای خبر: آموزش , خدمات , سلامتی , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بازی اندروید