بازی اندروید
معاون علمی رئیس جمهور تاكید كرد؛

تربیت نیروی انسانی متخصص ویژه تبادل بین المللی فناوری

تربیت نیروی انسانی متخصص ویژه تبادل بین المللی فناوری

به گزارش بازی اندروید، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: این امکان وجود دارد که برای تربیت نیروی انسانی متخصص، گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور اختصاص داده شود.



به گزارش بازی اندروید به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در بازدید از کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، با اشاره به ظرفیتهای این مرکز در تربیت و معرفی نیروی انسانی متخصص برای ایجاد زمینه تبادل بین المللی فناوری عنوان کرد: یکی از نکات خوب این کریدور پرورش و رشد افراد متخصص و توانمند است و کریدور این ظرفیت را دارد که به زیرساختی برای افراد مشتاق صادرات و مسائل بین المللی دانش بنیان هستند، جذب و تربیت شوند.
دهقانی، تنوع خدمات ارائه شده برای حضور محصولات و خدمات دانش بنیان در بازارهای بین المللی را یکی دیگر از جذابیت های کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری دانست و اضافه کرد: کریدور ارائه دهنده طیف گسترده و متنوعی از خدمات است و در ضمن ده سال قبل توانسته جلودار حضور شرکتها در بازارهای صادراتی باشد.
وی با اشاره به ضرورت نگرش کلان به کارهای کریدور عنوان کرد: یکی از نقاط مثبت کریدور این است که متکی به بخش خصوصی است و این امر سبب می شود هزینه ها هدفمند صورت بگیرد و کارها با جدیت بیش تری دنبال شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر ضرورت برخورداری از شفافیت و تسریع در انجام فرآیندهای خدماتی اضافه کرد: در جریان فراز و نشیب ها و چالش ها مهم این است که فضای کریدور فضایی سالم، باز و شفاف باشد و در عین حال جنس کارهای دانش بنیانی با انگیزه بالا باشد؛ فعالان کریدور باید در پیشرفت و ارزش آفرینی آن سهم داشته باشند تا حرکت رو به جلوی کریدور با سرعت بیش تری دنبال شود.
دهقانی افزود: این امکان وجود دارد که برای تربیت نیروی انسانی متخصص، گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور اختصاص داده شود و افراد جدید فعال در این زیست بوم پرورش داده شوند.
گفتنی است؛ کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات شرکت های دانش بنیان در سال ۱۳۹۳ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. همچون خدمات این مرکز، تسهیل پروسه صادرات کالاها و همین طور آموزش و مشاوره شرکتها در عرصه صادرات است. در این مجموعه با شناسایی و ارزیابی شرکت های خدماتی فعال در این عرصه، خدمات متنوعی برای توسعه توان صادراتی شرکتها ارائه می شود.
تا کنون بیش از ۷۲۴۹ خدمت به ارزش ۴۱۹ میلیاردریال به شرکتها ارائه شده است و در سال ۱۴۰۱ میزان این حمایت ها ۲، ۶۶۰ میلیون تومان ریال از ۱۱۹ شرکت بوده است.


منبع:

1402/05/28
12:17:21
5.0 / 5
324
تگهای خبر: آموزش , خدمات , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
بازی اندروید