بازی اندروید
پس از پرتاب در روز گذشته؛

دومین موشک استارشیپ منفجر شد

دومین موشک استارشیپ منفجر شد

به گزارش بازی اندروید، تحقیقاتی روی دومین پرتاب موشک عظیم استارشیپ که به انفجار منتهی شده صورت می گیرد و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا بر آن نظارت خواهد نمود.


به گزارش بازی اندروید به نقل از اسپیس، شب گذشته استارشیپ از مقر استار بیس در تگزاس آمریکا به فضا پرتاب شد و یک مأموریت آزمایشی را با هدف ارسال قسمت بالایی موشک به مدار زمین شروع کرد. قرار بود موشک ۹۰ دقیقه بعد از پرتاب در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی فرود بیاید اما این مأموریت ۸ دقیقه بعد از پرتاب به علت جداشدن سریع و بدون برنامه ریزی قسمت بالایی موشک به پایان رسید.
دومین پرتاب آزمایشی موشک غول پیکراستارشیپ، متعلق به شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک، مانند پرتاب اول با موفقیت کامل همراه نبود.
این موشک ۱۲۰ متری در نخستین پرتاب خود در ماه آوریل (فروردین ماه) اندکی بعد از آن که از پایگاهی در تگزاس به فضا رفت در آسمان منفجر شد. اما این دفعه، موشک به ارتفاعی بالاتر و خارج از جو زمین رسید. بخش بالایی موشک بدون خدمه استارشیپ بعد از پرتاب از تگزاس با موفقیت از تقویت کننده جدا شد اما بعد از آن بوستر یا بخش پایینی که قرار بود روی زمین فرود آید بر فراز خلیج مکزیک منفجر و تماسش با استارشیپ قطع شد.
سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) این رویداد را یک اتفاق ناگوار تلقی کرده و بر فرآیند یافتن دلیل این امر نظارت خواهد نمود. این آژانس فدرال در پلت فرم ایکس نوشت: FAA بر تحقیقات اتفاق ناگوار مذکور به رهبری اسپیس ایکس نظارت و تضمین می نماید این شرکت از طرح تحقیقات تایید شده سازمان و دیگر الزامات قانونی پیروی می کند. FAA در پستی دیگر اعلام نمود بعد از این رویداد هیچ گزارشی از جراحت یا خسارت به املاک عمومی گزارش نشده است. پیش از این هم آژانس فدرال مذکور بر تحقیقات بعد از تست مأموریت اول که در ۲۰ آوریل انجام شد، نظارت کرد. موشک مذکور هنگام پرواز گرفتار چند مشکل شده بود به صورت یکه چند موتور از ۳۳ موتور رپتور آن زودتر از موعد از کار افتادند.


منبع:

1402/08/28
11:56:52
5.0 / 5
229
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
بازی اندروید