بازی اندروید

برگزاری رویداد فناورانه ایده آرا در فناوری های همگرا و کوآنتومی

برگزاری رویداد فناورانه ایده آرا در فناوری های همگرا و کوآنتومی

به گزارش بازی اندروید، رویداد فناورانه ایده آرا در فناوری های همگرا و کوآنتومی با همکاری معاونت فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.



به گزارش بازی اندروید به نقل از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات این رویداد یک روزه در قسمت های مختلف شیمی، زیست شناسی، ریاضی و علوم کامپیوتر، فیزیک و فناوری های کوآنتومی برگزار و ۸۹ ایده از جانب دانشجویان عرضه شد. ایده ها در قسمت های مختلف با حضور استادان، متخصصان، فعالان حوزه صنعت و کسب و کار، شرکتهای شتاب دهنده و حامیان استارت آپ ها و سرمایه گذاران، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند..
براساس این گزارش، امیرحسین ساری رئیس دانشکده علوم و فناوری های همگرا واحد علوم و تحقیقات و رئیس کمیته ی علمی این رویداد اظهار داشت: فناوری های همگرا؛ پدیده ایست که مقدمات عصری جدید را در پیشرفت های علمی فراهم می آورد. فناوری های همگرا که پیشرفت چهار حوزه علم و فناوری (نانو، زیستی، شناختی و اطلاعات) را در بر گرفته، مبتنی بر دانش و فناوری هستند. ازاین رو عرضه ایده های فناورانه مبتنی بر پایه‎ های علمی از جانب دانشجویان، می تواند در پیش برد اهداف، موثر واقع شود.
محمد قهدریجانی مدیرکل کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری واحد علوم و تحقیقات هم ضمن بیان اهمیت برگزاری رویدادهای ایده آرا و ایده بازار، خاطرنشان کرد: رویدادهای کارآفرینی و ایده آرا برای استارتاپ های نوپا و هسته های فناور دانشجویی، در چارچوب های مختلف، برنامه ریزی و برگزار می گردد.
به گفته وی، این رویدادهای فناورانه و کارآفرینی با هدف کمک به استارتاپ ها با انتقال تجربه کارآفرینان موفق برگزار می گردند. بعلاوه استارتاپ هایی که در رویدادهای مختلف کارآفرینی شرکت می کنند، طی برگزاری این رویدادهای کارآفرینی، بر روی ایده مد نظر خود کار کرده و راه اندازی کسب و کار را تمرین می کنند.
دکتر قهدریجانی اظهار داشت: معاونت فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات طی ۱۵ ماه گذشته بیشتر از ۴۰ رویداد (۷ رویداد آموزشی انگیزشی، همراه با کارآفرینان برتر، ۱۰ رویداد مهارتی و توانمندسازی، ۱۲ رویداد در چارچوب مسابقات و نمایشگاه ها، ۷ رویداد در چارچوب سخنرانی و انتقال تجارب، ۶ رویداد آشنایی با کارآفرینان، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران) را برای دانشجویان رشته های مختلف، برنامه ریزی و برگزار کرده است.
لیلا فکری اول، عضو هیئت علمی و دبیراجرایی این رویداد فناورانه، اظهار داشت: در این رویداد از صاحبان صنعت و شتاب دهنده های تخصصی دعوت شد تا در کنار استادان و صاحب نظران، علاوه بر حضور در پنل داوران رویداد، بعنوان مشاوران کسب و کار با دانشجویان صاحب ایده همکاری کنند..
وی در ارتباط با روند برگزاری این رویداد، افزود: دانشجویان در گام اول، باید ایده های خویش را با عنایت به نوآوری به کار برده شده، نیاز بازار و صنعت، حل مسئله موجود و امکان سنجی ساخت و تولید محصول یا خدمات فناورانه بیان کنند. بعد از آنکه ایده ها ارزیابی و بررسی شدند، به لحاظ امکان سنجی و نوآوری، انتخاب شده و در ادامه جهت کسب آموزش های لازم و دریافت مشاوره های کسب و کار به موسسات شتاب دهی دانشگاه معرفی می گردند.
به گفته دکتر فکری اول، دانشجویان بعد از گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی در حوزه فناوری و بعد از نگارش و تکمیل طرح کسب و کار(BP) می توانند در چارچوب یک تیم کاری (هسته فناور)، جهت استقرار و استفاده از فضای کار اشتراکی به مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات معرفی شوند. در نهایت، هسته های فناور با ساخت و تولید محصول یا عرضه خدمات فناورانه می توانند یک گام دیگر به جلو رفته و تبدیل به واحد فناور شده تا از امتیازات و حمایت های بخش های مختلف، بهره مند شوند.
لازم به ذکر است، در انتها این رویداد یک روزه، ۱۲ ایده برتر در ۴ بخش مختلف معرفی و در نهایت با عنایت به امتیازات کسب شده؛ تیم های اول تا سوم هر رشته مشخص شد که علاوه بر جوایز نقدی، حمایت های شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران را هم دریافت نمودند.


منبع:

1403/03/12
10:51:29
5.0 / 5
209
تگهای خبر: آموزش , استارت آپ , اطلاعات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
بازی اندروید