بازی اندروید

فراخوان ارسال مقالات هوش مصنوعی در فصلنامه سیاست علم و فناوری

فراخوان ارسال مقالات هوش مصنوعی در فصلنامه سیاست علم و فناوری

بازی اندروید: به گزارش بازی اندروید، فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری از پژوهشگران دعوت کرد تا مقالات خویش را برای انتشار در ویژه نامه هوش مصنوعی و آینده ایران ارسال نمایند.



به گزارش بازی اندروید به نقل از مهر، فصلنامه علمی پژوهشی «سیاست علم و فناوری» زیر نظر مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، یک ویژه نامه تخصصی با عنوان «هوش مصنوعی و آینده ایران: پرسش ها، چالش ها و فرصت ها» منتشر می کند.
هدف این ویژه نامه بررسی ظرفیت تحول آفرین هوش مصنوعی برای کشور ایران با تمرکز بر هر دو وجه فرصت ها و چالش ها با تاکید بر نظریات علمی و ادبیات موجود بین المللی است. بر همین مبنا در این ویژه نامه از مقالات پژوهشی اصیل و باکیفیت بالا از طیف متنوعی از رشته ها و دیدگاه ها استقبال می شود.
مقالات ارسالی می توانند در چارچوب «برنامه پژوهشی»، «گزارش تجربه یا ارزیابی سیاست» و «پیشنهاد سیاستی» باشند. مقالاتی که در بردارنده اطلاعات و شواهد کمی یا کیفی در رابطه با وضعیت هوش مصنوعی در کشور در سطح کلان یا خرد نباشند، بدون بررسی بیشتر از فرایند داوری کنار گذاشته خواهند شد. همینطور مقالاتی که چارچوب نظری مشخصی را برای بحث تعیین نکرده باشند، در فرایند داوری قرار نمی گیرند.
بر اساس اعلام تحریریه فصلنامه سیاست دانش و فناوری، زمان ارسال پروپوزال تک صفحه ای تا تاریخ دهم تیرماه سالجاری است. نتیجه پذیرش و داوری اولیه تا تاریخ اول مرداد ماه اطلاع رسانی می شود و پژوهشگران و صاحب نظرانی که مقالاتشان در داوری اولیه پذیرفته می شود، می توانند تا تاریخ ۳۰ آبان ماه مقالات را ارسال نمایند. مقالات پذیرفته شده در ویژه نامه زمستان ۱۴۰۳ منتشر خواهند شد.
اولویت های موضوعی اعلام شده از جانب فصلنامه سیاست علمی و فناوری به شرح زیر است؛ اما به این محورها محدود نمی شوند: هوش مصنوعی و توسعه اقتصادی کاربردهای هوش مصنوعی در دولت و بخش عمومی کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع نتایج اجتماعی به کارگیری هوش مصنوعی کاربردهای هوش مصنوعی در مقابله با مسائل اجتماعی فرصت ها و چالش های هوش مصنوعی برای کسب وکارهای ایرانی رقابت و روابط در زمینه بین الملل مسائل حقوقی هوش مصنوعی
سردبیران میهمان این ویژه نامه دکتر سید ایمان میرعمادی، دکتر روح الله هنرور و دکتر مهدی خرازی؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف هستند.
جزییات این فراخوان را اینجا ببینید.

1403/03/15
12:25:41
5.0 / 5
203
تگهای خبر: اطلاعات , رقابت , فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بازی اندروید