بازی اندروید

ایجاد مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر

ایجاد مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر

به گزارش بازی اندروید، مرکز ملی نوآوری مغز در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و در پنج طبقه شامل چندین کلینیک، لابراتوار های نقشه برداری، شتاب دهنده ها و واحدهای فنی و اداری درحال راه اندازی است و پیشبینی می شود سال جاری افتتاح شود و فعالیت تحقیقاتی، تخصصی، آموزشی و درمانی خویش را آغاز کند.


دکتر رضا پناهی، مدیر آموزش و توسعه مرکز ملی مغز در گفتگو با ایسنا، با اعلان اینکه این مرکز هدف توسعه سلامت مغز را دنبال می کند، اظهار داشت: دنیای امروزه دنیایی است که به سمت استفاده از ابزارها و فناوریهای جدید برای حوزه سلامت در حرکت است، به شکلی که در کشورهای دیگر تحریک غیر تهاجمی مغز با بهره گیری از امواج الکتریکی یا امواج مغناطیسی و یا حقیقت مجازی را مطرح کرده اند.
وی با اعلان اینکه اینها مواردی است که سال ها تحقیقات روی آنها انجام شده و کاربردهای درمانی یافته اند، اظهار داشت: در کشور به بخشی از این فنآوری ها دسترسی داریم و حتی استفاده بالین هم یافته است، ولی محدودیت جهت استفاده از این ابزارها هم وجود دارد. بدین جهت مرکز ملی مغز افتتاح شد تا در ابتدا این نوع فناوری ها را توسعه یابد و در این راه فناوری های عصبی مانند تحریک مغزی، حقیقت مجازی را توسعه دهیم و در گام دوم مبادرت به کاربردی کردن این فناوری ها خواهد شد.
مدیر آموزش و توسعه مرکز ملی مغز تصریح کرد: اتفاق مهمی که مقرر است در این مرکز رخ دهد، اینست که فناوری های تولید شده در حوزه سلامت مغز، روی انسان به درستی عمل کند و فرایند تحقیقاتی آن هم در این مرکز اجرایی می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلان اینکه مرکز مغز یک مرکز ملی است، اظهار داشت: این مرکز با حضور قسمتهایی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم شناختی، دانشگاه ها و بخصوص دانشگاه علوم پزشکی ایران بعنوان نخستین دانشگاهی که ایده راه اندازی این مرکز در آن شکل گرفته و مقرر است یک مرکز فرا دانشگاهی و ملی را راه اندازی کنند.
وی در مورد تفاوت مرکز ملی مغز با لابراتوار ملی مغز، توضیح داد: لابراتوار ملی مغز یک لابراتوار ملی نقشه برداری مغز است که لابراتوار در امتداد یک هدف خاص یعنی نقشه برداری مغز است و در این لابراتوار توسعه فناوری در حوزه سلامت مغز وجود ندارد و فناوری های موجود آن ساخت داخل نیست.
به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا مرکز ملی نوآوری مغز که در بیمارستان فیروزگر تهران راه اندازی می شود، بعنوان یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی، درمانی و توانبخشی در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه ها و کادر علمی و آموزشی فعالیت خواهد داشت.
این مرکز در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و در پنج طبقه شامل چندین کلینیک، لابراتوار های نقشه برداری، شتاب دهنده ها و واحدهای فنی و اداری درحال راه اندازی است و پیشبینی می شود، سال جاری افتتاح و فعالیت تحقیقاتی، تخصصی، آموزشی و درمانی خویش را آغاز کند.
علاوه بر مرکز ملی مغز، مقرر است دو مرکز ملی دیگر در حوزه علوم و فناوری های شناختی در کشور راه اندازی شود. ماهیت اصلی مرکز ملی نوآوری مغز، عملی کردن دیدگاه همکاریهای علمی و تحقیقات بین رشته ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است و این مرکز بعنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه ها همکاریهای علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان تخصصی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران (بیمارستان فیروزگر) در تعامل خواهد بود.




منبع:

1403/03/18
01:03:49
5.0 / 5
326
تگهای خبر: آموزش , الكتریكی , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
بازی اندروید