بازی اندروید
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

نقش حذف اجبار کارت پایان خدمت در شکل گیری شرکت های دانش بنیان

نقش حذف اجبار کارت پایان خدمت در شکل گیری شرکت های دانش بنیان

به گزارش بازی اندروید، معاون فرهنگی وزیر علوم ضمن اشاره به حذف اجبار دارا بودن کارت پایان خدمت در دریافت مجوز ورود به کسب و کار اظهار داشت: این اقدام شرایط مناسبی در تبدیل هسته های دانشجویی به شرکتهای دانش بنیان ایفا می کند.



به گزارش بازی اندروید به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در آئین اختتامیه نخستین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا از نقش گروههای داوطلب دانشجویی در ارتقای فعالیتهای فرهنگی دانشگاه ها سخن گفت و عنوان کرد: در این دوره تلاش شد تا گروههای دانشجویی که بعضاً در دوران کرونا فعالیت آنان محدود و یا تعطیل شده بود احیاء و تقویت شود.
وی تصریح کرد: پیوند فعالیت گروههای دانشجویی در جهت کمک به حل مسائل جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و تحقق آن مستلزم تسهیل ورود آنان به زیست بوم نوآوری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: در این دوره تلاش شد تا از راه رایزنی با دیگر بخش های وزارت علوم و هم دستگاههای مسئول، زمینه مناسبی را برای ورود دانشجویان به عرصه نوآوری و فناوری فراهم نماییم و این اقدام ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید تداوم پیدا کند.
وی ضمن اشاره به مصوبه ماه های اخیر هیئت وزیران در حذف اجبار دارا بودن کارت پایان خدمت در دریافت مجوز ورود به کسب و کار اضافه کرد: این اقدام هم شرایط مناسبی را در تبدیل هسته های خلاق و نوآور دانشجویی به شرکتهای دانش بنیان بوجود می آورد.
کلانتری بر لزوم پرورش و بهره گیری از خلاقیت تاکید کرد و اظهار داشت: گرچه پرورش و رشد خلاقیت باید از آموزش و پرورش آغاز شود و خروجی آن در دانشگاه بروز پیدا کند، اما در این حوزه نباید منتظر ماند و باید راهکارهای ارتقای خلاقیت دانشجویان را دنبال کرد.
وی اضافه کرد: در همین راستا ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی سعی کردیم تا با برگزاری و یا پشتیبانی از رویدادهای نوآورانه دانشجویی، فضایی را فراهم نماییم تا دانشجویان مستعد به این سمت سوق پیدا کنند.
رئیس شورای سیاست گذاری نخستین رقابت نوآوری اجتماعی جانا همینطور ضمن تقدیر از همه عوامل و دست اندرکاران این رویداد فاخر اظهار داشت: لازم می دانم تشکر ویژه ای از مشارکت و حضور دانشجویان عزیزی داشته باشم که از نقاط مختلف کشور با شرکت خود در این رقابت بر رونق آن افزودند.
جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) با شعار «جریان بهبود نوآورانه زندگی» در قسمت اصلی و همچنین، رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی و رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (با هدف شناسایی و توانمندسازی دانش آموزان علاقه مند و مستعد در حوزه اجتماعی) از روز شنبه (۶ مردادماه) در صندوق نوآوری و شکوفایی شروع شد و هشتم مردادماه با برگزاری رقابت نهایی و معرفی تیم های برتر پایان یافت.
در این رقابت که با دریافت طرح های ۳۵۰ گروه در فراخوان عمومی شروع شده و بعد از پایش و ارزیابی در مراحل مختلف، ایده های ۳۰ گروه به مرحله پایانی راه پیدا کرد و با عرضه ۱۲ گروه منتخب در حضور هیئت داوران ادامه پیدا کرد.
هیئت داوران این رویداد هم بعد از بررسی عرضه گروههای منتخب در نهایت، ۳ گروه را بعنوان گروههای اول تا سوم انتخاب و ۲ گروه را شایسته تقدیر دانست.
بر این اساس گروه اول فرتاک با عنوان طرح بازیافت در راه نهال کاری و نام اعضا سارو حسین پناهی، نیما صیدی، المیرا صیدی و سمیه فرنودی از استان کردستان، گروه دوم علم و فرهنگ با نام اعضا: عمران بلوچ سرجو و سینا مرزبان از استان سیستان و بلوچستان و گروه سوم رسانا با عنوان طرح از انبار ضایعات الکترونیک تا اشتغال زایی برای جوانان کم برخوردار و نام اعضا الهام یوسفیان، علی کمانی علی اکبر رضازاده و حمید باب از استان تهران و گروه شایسته تقدیر: دُنَک با عنوان طرح برنامه پرداخت دوست دار طبیعت و نام اعضا الناز ایمانی، محمدمهدی ثابت حاجیوندی، زهرا اسدپور از استان فارس، شیراز همینطور گروه شایسته تقدیر گروه جهادی والعصر با عنوان طرح قهرمان من با نام اعضا: امیرحسین راحمی، ملیحه حسین خانی و فاطمه حمیدیان از استان تهران معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.


منبع:

1403/05/11
14:02:05
5.0 / 5
277
تگهای خبر: آموزش , بازی , جوانان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بازی اندروید