بازی اندروید

برای مقابله با كرونا نیازمند مشاركت مردم هستیم

برای مقابله با كرونا نیازمند مشاركت مردم هستیم

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور می گوید: برای مقابله با پدیده ویروس كرونا كه جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و مردم را به صورتی گرفتار بلاتكلیفی، فرسودگی و مشكلات شخصی و اجتماعی كرده نیازمند این هستیم كه مردم در فرآیند مدیریت ویروس كرونا با یكدیگر مشاركت داشته باشند.


محمد حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی یکی از خاصیت های مهم و موثر شخصیت سالم می باشد، اظهار نمود: احساس مسئولیت به مدلول این است که افراد ضمن مشارکت در تمامی کارهای جامعه، در امتداد حفظ سلامت خود و مردم گام بردارند؛ در واقع افرادی که دارای رفتارهای سالم هستند اغلب نسبت به خود و جامعه احساس مسئولیت دارند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا و تاثیر آن بر جامعه اظهار داشت: طی ۶ ماه اخیر با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بودیم و برای مقابله با این پدیده که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و مردم را به صورتی گرفتار بلاتکلیفی، فرسودگی و مشکلات شخصی و اجتماعی کرده نیازمند این هستیم که مردم در فرآیند مدیریت ویروس کرونا با یکدیگر مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اشاره کرد: افراد باید بدانند که در وهله اول در مقابل خودشان مسئولیت دارند و از آنجایی که در جامعه و به صورت اجتماعی زندگی می نماییم اگر در مقابل خود مسئولیت پذیر باشیم یعنی در مقابل جامعه نیز مسئولیت پذیر هستیم اما آنچه مهمست این است که دراین زمینه به صورتی امر به معروف و نهی از منکر نماییم و در کارهای اجتماعی روزانه، افراد را از شرایط شان آگاه نماییم.
حاتمی در ادامه درباره وظایف مسئولان در مقابل افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی توضیح داد: افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی بوسیله مسئولان و حاکمیت دارای دو بعد است؛ اول آنکه مسئولان باید آموزش های لازم را به مردم ارائه بدهند، چونکه مردم جامعه در طبقات مختلف اجتماعی قرار داشته و بالطبع آگاهی های متفاوتی نیز از شرایط موجود دارند، در همین راستا باید مسئولیت پذیری اجتماعی بوسیله رسانه ها، دانشگاه و مدارس آموزش داده شود.
وی افزود: همین طور اگر مسئولان و نهادها به خوبی مسئولیت هایی که برعهده شان قرار دارد را ایفا و مدیریت و ساختارهای لازم را ایجاد کنند، می توان از فرآیند مدیریت ویروس کرونا به خوبی عبور کرد؛ بطور مثال زمانی که مسئولان بر استفاده از ماسک تاکید دارند باید ماسکی با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار دهند، برای اینکه استفاده از ماسک با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی ارتباط دارد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند که باید تابع قوانین باشیم یعنی باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشیم.



1399/05/31
20:22:17
5.0 / 5
1898
تگهای خبر: آموزش , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
بازی اندروید