بازی اندروید

تاخیر 18 ماهه پرداخت مطالبات مراكز درمانی جبران شد

تاخیر 18 ماهه پرداخت مطالبات مراكز درمانی جبران شد

به گزارش بازی اندروید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعامل مستمر با شركای اجتماعی را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: بدین منظور كار گروه مشتركی را بزودی فعال می نماییم و گروهی هم در فضای مجازی تشكیل می شود كه مدیران حوزه های مختلف سازمان و مدیران حوزه اصناف در آن حضور خواهند داشت و امكان گفتگوی مداوم و همفكری با نمایندگان شركای اجتماعی فراهم می شود.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در جلسه ای با اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران، اظهار نمود: تأمین اجتماعی در این شرایط سخت اقتصادی ماهیانه بیشتر از ۱۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می کند. شفافیت و پاسخگویی در اولویت این سازمان قرار دارد و ما با دریافت حق بیمه تعهداتی در قبال جامعه هدف برعهده می گیریم که باید تعهدات قانونی سازمان را به خوبی ایفا نماییم.
وی ادامه داد: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان که به حدود ۴۵ میلیون نفر می رسند، بایستی با اطمینان خاطر از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار باشد و هدف نهایی سازمان تأمین اجتماعی رفع دغدغه و نگرانی نیروی کار است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان را نخستین و مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد و اظهار داشت: ۶۶۰۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه ای که سال قبل به بازنشستگان پرداخت می شد، امسال به بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و ما کوشیده ایم که شرایط زندگی بازنشستگان را ارتقا دهیم و دغدغه بازنشستگان را برطرف نماییم.

سالاری پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را دومین وظیفه و تعهد قانونی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: تاخیر حدود ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات مراکز درمانی را جبران کردیم و امروز بدون هیچ تاخیری پرداخت ها مطابق با روال قانونی درحال انجام است.

وی شفافیت و تسهیل خدمت رسانی را از مسائل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: حدود ۲۰۰۰ بخشنامه را با مشارکت فعال نمایندگان شرکای اجتماعی تنقیح کردیم و در نهایت با تکمیل این فرایند ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین ۲۰۰۰ بخشنامه قبلی می شود.

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف هم در این نشست اظهار داشت: با مدیریت دکتر سالاری بر سازمان تأمین اجتماعی شاهد تحول و نگاه متفاوت در حوزه اصناف هستیم و اطمینان داریم که ارتباط خوبی بین اصناف و سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد و اصناف از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: توقع ما این است که روحیه تعاملی و گفتگو با شرکای اجتماعی در همه مجموعه های سازمان گسترش یابد و امیدواریم سه جانبه گرایی در ساختار سازمان تأمین اجتماعی تقویت شود.

ممبینی مقررات و همینطور روند اجرای قوانین مشاغل سخت و زیان آور را نیازمند اصلاح ارزیابی کرد و اظهار داشت: درباره مشاغل سخت و زیان آور هم به کارفرمایان آسیب وارد می شود و هم شاهد نوعی فساد در فرآیندهای آن هستیم که باید جلوگیری شود.

مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: تقویت تعامل با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی است و ما وظیفه داریم که تعهدات خویش را به نحو مطلوب در قبال اصناف انجام دهیم.

وی ادامه داد: اصناف در ارتباط با بیمه پردازی تعامل خوبی دارند و ۸۵ درصد آنان فهرست خویش را به صورت مرتب و ماهیانه پرداخت می کنند.

قریب تعامل سازنده و بهره گیری از نظرات شرکای اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در سازمان تأمین اجتماعی کاری با اهمیت و حساسیت بسیار بالا همچون اصلاح و تنقیح بخشنامه ها با مشارکت ذی نفعان و نمایندگان شرکای اجتماعی در حال انجام می باشد و مشارکت شرکای اجتماعی در تنظیم بخشنامه ها از اقدامات بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی است.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی اظهار داشت: نگاه عالمانه و مساله محور اتاق اصناف باعث فراهم شدن امکان رفع مشکلات و برقراری تعامل سازنده برای بهبود خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به این مجموعه بزرگ شده است.

وی ادامه داد: تعامل با شرکای اجتماعی تنها با هدف بیان دیدگاه ها صورت نمی گیرد و هدف نهایی رسیدن به فهم مشترک و انجام همفکری برای بهبود و ارتقاء مستمر خدمات به جامعه است. سالاری در سازمان تأمین اجتماعی گفتگو و تعامل را با هدف حل مساله در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: به منظور ایجاد شفافیت حداکثری تمام بخشنامه های مربوط به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان از راه سایت سازمان تأمین اجتماعی در دسترس عموم مردم قرار گرفته و تأمین اجتماعی اقدام شاخصی در این حوزه انجام داده است.




منبع:

1399/07/28
16:49:30
5.0 / 5
1609
تگهای خبر: خدمات , سایت , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
بازی اندروید