بازی اندروید

افتتاح نخستین خانه امداد در تهران

افتتاح نخستین خانه امداد در تهران

به گزارش بازی اندروید رئیس کمیته امداد امام (ره) از افتتاح نخستین خانه امداد در تهران اطلاع داد.



به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، مرتضی بختیاری در حاشیه مراسم افتتاح " خانه امداد " در جهت آغاز طرح توانمندسازی محلات تهران اظهارکرد: یکی از برنامه های خوبی که انجام می گیرد محله محوری است؛ به تعبیری امدادرسی را مردمی کردن. به جهت اینکه بتوانیم امدادرسانی را مردمی نماییم باید از محلات شروع نماییم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به محله امامزاده یحیی اظهار داشت: این محله باسابقه است و نیروهای انقلابی زیادی داشته اما به هر علتی احتیاج به این دارد که به صورت ویژه به این جا رسیدگی شود.

بختیاری افزود: جلسات تخصصی زیادی برگزار شد و دستگاههای مختلفی مانند سپاه، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، بهزیستی و نهادهای مردمی و دستگاههای دیگر در این حوزه مشارکت کردند اما رکن اصلی مردم محله امامزاده یحیی هستند که امید است بتوانند با کمیته امداد و همراهی هایی که کمیته بعنوان مأموریت انجام می دهد در جهت توانمندسازی افرادی که در این محله هستند قدمهای اساسی را بردارد. در همین راستا خانه ای تحت عنوان خانه امداد در نظر گرفته شد.

رئیس کمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینکه امروز به صورت رسمی آیین افتتاح خانه امداد اعلام شد، اظهار داشت: امید است با کمک مردم و بعنوان پایلوتی که کار سنگینی روی آن انجام شده در حوزه توانمندسازی به توفیقات خوبی برسیم. به نظر می آید در کنار کارهای بزرگی که کمیته امداد در بحث اشتغال در سرتاسر کشور انجام می دهد، رویکرد محله محوری هم می تواند از رویکردهای موثری باشد که مردم گرداننده کار شوند و کمیته امداد هم در کنار مردم مأموریت های توانمندسازی خویش را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برای توانمندسازی سه رکن تعریف کردیم، اظهارکرد: رکن اول اشتغال، رکن دوم مسکن و رکن سوم فعالیتهای فرهنگی است تا به این افراد بگوییم که می توانند روی پای خودشان بایستند. ما روی هر سه محور با کمک مردم در این محله فعالیت خویش را شروع کردیم.

بختیاری در پاسخ به این سؤال که مقرر است چه تعداد از محلات دارای خانه های امداد باشند، اظهار داشت: طبق گزارش های دریافتی در سرتاسر کشور بیشتر از ۲۰۰۰ محله این گونه ای داریم البته باید بیشتر کار نماییم و اطلاعات بیشتری دریافت نماییم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مراکز نیکوکاری اشاره نمود و اظهار داشت: ما در ارتباط با بحث مردمی کردن امدادرسانی، مراکز نیکوکاری را راه اندازی کردیم. هم اکنون بیشتر از ۵۰۰۰ مرکز نیکوکاری که رویکرد آن مردم محوری است در سرتاسر کشور به راه افتاده است. بخصوص مراکز نیکوکاری که در مساجد افتتاح شد بسیار موفق بوده است همینطور بازرسی های انجام شده نشان داد که بیشتر از ۹۲ درصد مردم از عملکرد مراکز نیکوکاری رضایت داشتند و این نظرسنجی اتفاق خوبی بود.

بختیاری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: مراکز نیکوکاری تنها برای مددجویان کمیته امداد آن محله و یا مددجویان تحت پوشش بهزیستی آن محله نیست بلکه هر نیازمندی که در محله است مراکز نیکوکاری او را تحت حمایت قرار می دهد.

در ادامه این مراسم مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره خانه های امداد اظهارکرد: هدف از این خانه های امداد توانمندسازی محلات است که در سه مقوله مسکن، اشتغال و فرهنگی انجام می شود.

پرپنچی اضافه کرد: هدف از این خانه های امداد توانمندسازی محلات است که در سه مقوله مسکن، اشتغال و فرهنگی انجام می شود.

وی درپاسخ به این سؤال که نیازمندانی که به آنها کمک می شوند به چه صورت شناسایی می شوند؟ اظهار داشت: افراد از راه شهردارهای کوچه ها - که تعیین می شوند - به ما معرفی و ارزیابی و سنجش می شوند و درنهایت نیازهای افراد بررسی و مرتفع می شود.




1399/10/29
17:35:10
0.0 / 5
1154
تگهای خبر: اطلاعات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بازی اندروید