بازی اندروید
یزدان مهر خبر داد:

فعالیت 2500 مركز مثبت زندگی در كشور

فعالیت 2500 مركز مثبت زندگی در كشور

به گزارش بازی اندروید مرکزی معاون مشارکت های مردمی و امور مجلس سازمان بهزیستی اظهار داشت: بیش از 93 درصد کارهای بهزیستی به مردم سپرده شده و مراکز مثبت زندگی نقطه عطف این مردمی سازی ها هستند و به ازای هر 450 پرونده یک مرکز مثبت زندگی و در مجموع 2500 مرکز مثبت زندگی در کشور به وجود آمده است.


ذوالفقار یزدان مهر در جریان بازدید از مرکز جامع بازتوانی مرادآباد اراک، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: مراکز جامع بازتوانی و درمانی اعتیاد یک ایده جدید با راهبری ریاست سازمان بهزیستی و اقدام مشترکی بین معاونت پیشگیری و معاونت مشارکت ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی است که سم زدایی و جامع پذیری معتادان را انجام می دهد تا در نهایت بتوان زمینه اشتغال پایدار را برای بهبودیافتگان فراهم نمود. مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان یک نگاه جامع به موضوع درمان اعتیاد دارند و در کنار بحث درمان و پیش گیری از اعتیاد به موضوع اشتغال و کار درمانی معتادان توجه ویژه شده است.
وی اضافه کرد: ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله برای ایجاد اشتغال به فرد بهبود یافته اعطا می شود، همین طور اگر کارفرمایانی این افراد را پس از درمان بکار گیرند، پنج سال حق بیمه این افراد توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود و حق بیمه فرد معتادی که دارای معلولیت بوده و بهبود پیدا کرده و بعنوان نیروی کار جذب شود از محل یارانه ارتقا کارایی پرداخت می شود.
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اعلان اینکه به افرادی که هیچ مهارتی ندارند پس از بهبود اعتیادشان متناسب با استعدادشان مهارتی آموزش داده می شود، اشاره کرد: کارگاه های مختلفی مانند آرایشگری، خیاطی، نجاری و... در مراکز راه اندازی کرده و با سازمان فنی حرفه ای نیز در این خصوص همکاری شده است که بر این اساس، آموزش این افراد را سازمان فنی حرفه ای برعهده گرفته و مدرک هم به آنها اعطا می شود.
یزدان مهر افزود: برمبنای تعهد می بایست تا آخر سال، ۵۴ هزار اشتغال ایجاد می شد که باتوجه به روند پیش رو در برنامه است که این اشتغال تا آخر سال به ۵۷ هزار شغل برسد.
وی افزود: با هدف پشتیبانی از اشتغال پایدار بهبودیافتگان به هر کارگاهی که برای بهبودیافتگان شغل بوجود آورد بابت هر اشتغال ۵۰ میلیون تومان و در مجموع برای ۴۰ نفر، دو میلیارد تومان وام قرض الحسنه اختصاص داده می شود. جامعه هدف تنها افراد دارای معلولیت نیستند و شامل اقشار مختلف همچون زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و... نیز می شود.
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور درباب مسکن مددجویان بیان کرد: رویکرد ما حرکت به سمت توانمندسازی توام با کرامت انسانی است. تعهد ساخت مسکن ۷۵۰۰ واحد بوده که سال قبل حدود ۱۵ هزار واحد تحویل مددجویان شد و هم اکنون ۴۰ هزار واحد در دست ساخت است.
یزدان مهر در ارتباط با خانواده های دارای دو معلول اظهار داشت: ۱۴ هزار و۳۰۰ خانوار برای دریافت کمک مسکن شناسایی شده اند که با کمک بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و خیرین و... مقرر است در دهه فجر ده هزارمین واحد مسکن این خانوارها تحویل داده شود و تا آخر سال آینده تمامی این واحدها تحویل داده می شود. به خانواده های دارای دو معلول در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر تا ۱۴۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن با بازپرداخت ۱۲ ساله و خانوارهای دارای دو معلول روستایی تا ۸۵ میلیون کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون وام قرض الحسنه تعلق می گیرد.
وی افزود: تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیا برای مسکن دهک های یک و دو و سه منعقد شده که در گام نخست، ۱۵۰۰ واحد عملیاتی شده و بخش مناسبی از این واحدها در دهه فجر تحویل داده خواهد شد، همین طور در این دهک ها مددجو هیچ آورده ای ندارد و مسکن به صورت رایگان ساخته و تحویل داده می شود.





منبع:

1399/11/12
13:39:03
0.0 / 5
1179
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بازی اندروید