رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافرین معلول و توانخواهˮ به انظمام وظایف تفکیکی مدیران فرودگاه ها، شرکت های خدمات فرودگاهی، شرکت های هواپیمایی، دفاتر فروش بلیط هواپیما و وظایف مسافرین دارای معلولیت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری آگاهی داد.
به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، ابراهیم کاظمی مومن سرایی با اشاره به تفکیک وظایف در این بخشنامه درباب وظایف مدیران فرودگاه ها اظهار داشت: آموزش کارکنان درباب نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمان های مربوطه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت به فرودگاه ها و مهیا کردن شرایط حمل و نقل داخل فرودگاه ها، فراهم کردن شیب راهه ها، مناسب سازی آسانسورها و کارگذاری درب های اتوماتیک، مناسب سازی مسیرها، تابلوها و امکانات رفاهی همچون وظایف مدیران فرودگاه هاست.
ایشان سپس در مورد وظایف شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همکاری در جانمایی فرد همراه، مهیا کردن وسایل توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علایم مناسب سازی شده برای اطلاع رسانی در داخل هواپیما از وظایف این شرکت هاست.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، کاظمی مومن سرایی همین طور درباب وظایف افراد دارای معلولیت نیز اظهار داشت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شرکت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارائه پاسخ صحیح بمنظور تکمیل فرم های مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیین شده شرکت هواپیمایی همچون مراجعه به پزشک معتمد و یا ستاندن مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور بموقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارک و اسناد کامل از قبیل کارت شناسایی معتبر و سایر اسناد مورد نیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب