بازی اندروید

نخل طلای افتخاری برای صدای مخالف سینمای ایتالیا

نخل طلای افتخاری برای صدای مخالف سینمای ایتالیا

بازی اندروید: «مارکو بلوکیو» سینماگر ایتالیایی بعنوان دومین دریافت کننده نخل طلای افتخاری هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن معرفی گردید.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، «مارکو بلوکیو» کارگردان ایتالیایی تازه ترین ساخته اش با عنوان «مارکس می تواند صبر کند» را در بخش جدید «کن پریمیر» رونمایی خواهدنمود و در مراسم اختتامیه هفتاد و چهارمین جشنواره کن در تاریخ ۱۷ جولای جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره را به پاس مجموعه آثار منحصر به فردش که با قدرت و آزادی نقش مهمی در سینمای معاصر داشته، دریافت خواهدنمود.
مستند «مارکس می تواند صبر کند» روایتی شخصی این کارگردان از ماجرای خودکشی برادرش در سن ۲۹ سالگی است، یک تراژدی خانوادگی که «بلوکیو» هیچ گاه بطور کامل از آن رهایی نیافت و در طول این سالها منبعی از احساس گناه و الهام برای این کارگردان ایتالیایی بوده است.
«مارکو بلوکیو» بعد از ساخت فیلم «مشت ها در جیب» در سال ۱۹۶۵ که دوره ای جدید در سینمای ایتالیا را با گذر از قوانین نئورئالیسم ایجاد کرد، همچنان و در سن ۸۱ سالگی نیز بعنوان صدای مخالف در سینمای ایتالیا شمرده می شود.
فیلم «جهشی در تاریکی» ساخته وی در جشنواره کن ۱۹۸۰ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای «میشل پیکولی» و «آنوک امه» به ارمغان آورد و «بلوکیو» با دیگر آثارش همچون «شاهزاده هامبورگ»، «پرستار بچه»، «لبخند مادرم»، «برنده شدن» و آخرین بار با «خائن» در سال ۲۰۱۹ در بخش رقابتی کن حضور داشته است.
«پیر لسکیور» رییس جشنواره کن در این زمینه اظهار داشت: «مارکو بلوکیو همیشه نهادها، سنت ها و تاریخ شخصی و جمعی را زیر سوال برده است و در همه آثارش اغلب بصورت ناخواسته، نظام های مستقر را به طبیعی ترین شکل ممکن به چالش کشیده است ».
«تیری فرمو» مدیر جشنواره کن نیز اظهار نمود مفتخریم که از «مارکو بلوکیو» یکی از استاتید سینمای ایتالیا بعد از ۵۶ سال فعالیت فوق العاده سینمایی و بعد از دوستان کارگردانش«برناردو برتولوچی»، «مانوئل دی اولیویرا» و «آنیس واردا» تقدیر می کنیم».
قبل از این نیز «جودی فاستر» بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی برنده اسکار نیز بعنوان دیگر دریافت کننده نخل طلای افتخاری امسال جشنواره کن معرفی شده بود.
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی بعنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی انجام خواهد شد.





منبع:

1400/04/01
21:01:49
5.0 / 5
1181
تگهای خبر: بازی , رقابت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
بازی اندروید