بازی اندروید

به هنگام عصبانیت از همسر سکوت کنیم؟

به هنگام عصبانیت از همسر سکوت کنیم؟

به گزارش بازی اندروید یک روانشناس با تکیه بر این که زوجین به هنگام عصبانیت نباید با یکدیگر قهر کرده و یا درباره دلخوری خود سکوت کنند، اظهار داشت: بی تفاوتی زوجین نسبت به احساسات یکدیگر در مواقعی که عصبانی هستند درست نیست، بلکه باید از راه یافتن چاره مناسب و با حفظ آرامش و دوری از برخوردهای تند، عصبانیت خود نسبت به مسائل را با همسر بازگو کنند.


شبنم طلوعی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که عصبانیت نوعی پرخاش است، اظهار نمود: افکار افسار گسیخته تولید کننده عصبانیت هستند و این عصبانیت در زندگی اجتماعی تأثیر مستقیم می گذارد. ازاین رو کنترل افکار و در دست گرفتن افسار آن به هنگام عصبانیت بسیار مهم می باشد.
به قول این روانشناس، انسان ها دارای احساسات مختلف در زمان های مختلف اند و این احساسات از فکر و باورهای هر فرد نشات می گیرد، ازاین رو برای احاطه به این احساسات باید بر افکار خود احاطه داشت.
وی با اشاره به اینکه باید حواسمان به ورودی و خروج افکار در ذهن باشد، اضافه کرد: کنترل افکار به این مفهوم است که ابتدا نسبت به درستی و نا درستی افکار مطمئن شویم و اگر این افکار درست بود به آنها اجازه ورود به ذهن را دهیم. به شکلی میتوان گفت باید نسبت به درستی یا نادرستی افکار قضاوت نماییم.
طلوعی اعتقاد دارد که قهر کردن زوجین به هنگام عصبانیت نوعی خشم پنهانی به حساب می آید که به رابطه صدمه جدی می زند.
وی در عین حال این را هم اظهار داشت که تنها راه ارتباطی افراد با یکدیگر بیان کلمه است و این کلمات هستند که عصبانیت، خشم، ناراحتی، عشق، محبت افراد نسبت به یکدیگر را نشان می دهند و سکوت زوجین در مقابل رفتار یکدیگر هیچ سودی برای بهبود رابطه ندارد چونکه در این شرایط همسر متوجه ناراحتی زن یا شوهر خود نمی گردد.
این روانشناس با اشاره به اینکه زوجین باید احساسات لحظه ای خویش را از راه بیان کلمات به همسر منتقل کنند، افزود: وقتی از دست همسر خود عصبانی هستید، ابتدا درباره درستی یا نادرستی رفتار همسر خود فکر کنید. به این فکر کنید که این عصانیت درست است یا نه؟، آیا همسر شما حق داشته آن رفتار را از خود بروز دهد یا خیر؟. به چالش کشیدن ذهن و پرسیدن سوالاتی این چنینی در ارتباط با مسئله پیش آمده می تواند جلوی عصبانیت شما را بگیرد. این گونه از عصبانیت غیر منطقی شما کم می شود و در مقابل به دنبال چاره ای برای حل مسئله می گردید.
طلوعی در انتهای سخنان خود خطاب به زوجین سفارش کرد: در هنگام عصبانیت از خود گویه های مثبت استفاده کنید و جملات مثبتی نظیر این که "من نیاز ندارم برای اثبات خود با صدای بلند حرف بزنم" یا "نیازی به فریاد زدن نیست"، "این احساسات همیشگی نیستند و کنترل همیشگی شرایط هم ناممکن است"، را تکرار کنید. این گونه عصبانیت شما در لحظه فروکش می کند و به سراغ حل کردن مسئله می روید.




منبع:

1401/02/04
09:20:29
5.0 / 5
835
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بازی اندروید