بازی اندروید

داوران رویداد سینما حماسه

داوران رویداد سینما حماسه

به گزارش بازی اندروید خراسان رضوی محمدحسین لطیفی، هادی مقدم دوست و محمدرضا شفاه بعنوان داور بخش فیلم داستانی و محمدمهدی خالقی، محسن اسلام زاده و مهدی شاه محمدی بعنوان داور بخش مستند رویداد سینما حماسه معرفی گشتند.



سجاد انتظاری، دبیر جشنواره سینما حماسه در گفتگو با ایسنا در ارتباط با این رویداد سینمایی که توسط حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می شود، اظهار نمود: رویداد سینما حماسه فراخوان تولید فیلم کوتاه داستانی و مستند است. اسفندماه سال قبل فراخوان دوره دوم رویداد سینما حماسه را منتشر کردیم و از هنرمندان سراسر کشور درخواست کردیم تا آثار خویش را با مضامین حماسی برای ما ارسال نمایند. همینطور اعلام کردیم که رویداد را در دو بخش برگزار می نماییم.

وی اضافه کرد: برای برگزیدگان بخش اول این رویداد، نشست های تخصصی درمورد مباحث حماسی در سینما در مشهد در نظر گرفته ایم. این کارگاه ها با حضور اساتید برجسته سینما برگزار می شود؛ سپس مهلتی یک ماهه به هنرمندانی که طرح خویش را ارسال کرده اند داده می شود تا فیلمنامه نهایی خویش را به دبیرخانه رویداد سینما حماسه ارسال نمایند.

انتظاری بیان نمود: از میان فیلمنامه های برگزیده ای که در رویداد حضور داشته اند، در بخش داستانی سه اثر و در بخش مستند ۶ اثر را انتخاب می نماییم و کمک هزینه ای را برای تولید فیلم به صاحب اثر اعطا می نماییم. این کمک هزینه برای بخش داستانی ۲۵۰ میلیون تومان برای هر اثر و در بخش مستند ۱۵۰ میلیون تومان برای هر اثر اعطا می شود.

دبیر رویداد سینما حماسه در ارتباط با این که این رویداد هم اکنون در چه مرحله ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به رویداد سینما حماسه به اتمام رسیده، داوری آثار انجام شده و شنبه هفته آینده کارگاه های رویداد در مشهد برگزار می شود.

وی در ارتباط با تعداد آثار ارسال شده به این رویداد و داوران آن اظهار داشت: ۷۷۳ اثر از سراسر کشور به رویداد سینما حماسه ارسال شده که ۵۳۶ اثر در ارتباط با داستانی و ۲۳۷ اثر در ارتباط با بخش مستند است. بخش داستانی رویداد را محمدحسین لطیفی، هادی مقدم دوست و محمدرضا شفاه و بخش مستند این رویداد را محمدمهدی خالقی، محسن اسلام زاده و مهدی شاه محمدی داوری کرده اند.

انتظاری تصریح کرد: نشست خبری این رویداد احیانا چهارشنبه این هفته در مشهد برگزار می گردد و جزئیات برگزاری کارگاه های سینما حماسه در آن نشست اعلام خواهد شد.





منبع:

1401/02/17
22:58:48
5.0 / 5
660
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بازی اندروید