بازی اندروید
شریعتمداری با اشاره به طرح جوانی جمعیت:

با محدود كردن غربالگری ژنتیك مخالف ایم

با محدود كردن غربالگری ژنتیك مخالف ایم

بازی اندروید: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت که با تصویب آن بخش از ˮطرح جوانی جمعیتˮ مجلس شورای اسلامی که محدود کردن غربالگری ژنتیک را در پی دارد مخالفیم.


به گزارش بازی اندروید به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: با تصویب آن بخش از "طرح جوانی جمعیت" مجلس شورای اسلامی که محدود کردن ‎غربالگری ژنتیک را در پی دارد مخالفیم. اعتراض خودرا برمبنای نظرات سازمان بهزیستی برای استمداد فوری از شورای نگهبان به آن شورا فرستادیم.
وی ادامه داد: با انجام این غربالگری تا حالا از تولد۷۳۰۰نوزاد دارای معلولیت جلوگیری شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همین طور در یک پیام ویدئویی اضافه کرد که با اهمیت ترین تصمیم دراین زمینه ها حتی در حوزه معلولیت از کار انداختن ماشین تولید لطمه است. لطمه های اجتماعی چون اعتیاد علت های موجده ای دارند که باید آنها را از بین برد و اگر این اتفاق نیفتد باردیگر آن ماشین آغاز به تولید لطمه می کند.
شریعتمداری افزود: سیاست های اقتصادی باید سیاست های عدالت محوری باشد که فقیر تولید نکند. مثلا در حوزه غربالگری ۵۰ درصد معلولیت های ما معلولیت های ناشی از ژنتیک است و اگر غربالگری های ژنتیکی را باب نماییم می توانیم از ۵۰ درصد معلولیتها جلوگیری نماییم. در همین دو سال و اندی اخیر غربالگری ها را در بهزیستی با کمک وزارت بهداشت بسیار جدی گرفته ایم.




منبع:

1400/01/31
13:10:46
5.0 / 5
1125
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بازی اندروید